Autós tapasztalatok

Mint már ebben a blogban sokszor említhettem, idén február óta rendelkezek jogosítvánnyal. Ezért javában használom is ezt az adottságot, s megpróbálok alkalmazkodni. Annyit rólam, hogy rugalmas, alapos, és modern sofőr kategóriába tartozom szerintem, aki mindig a lehető legnagyobb sebességgel halad, természetesen a megfelelő sebességhatárokat betartva:)

Egyedül csak az autópályát nem kedvelem, mert egy idő után unalmassá válik, hogy sokáig nincs kit előzni, mert mindig elhaladok mellettük:D – Viccet félretéve, csak akartam egy mókás bejegyzést írni, de inkább az autókhoz kötöm, úgy könnyebb összefoglalni. Sajnos nem túl sok időm van blogot írni. Ráadás ma Szegedre megyünk a SZIN alkalmából tartott Hair-ra. Szóval majd holnap lesz beszámolnivalóm.

Renault Thalia – Klasszikus könnyűszerkezetes sedannak mondanám. Igazából azt nem kedvelem benne, hogy túl alacsonynak, és keskenynek érzem, az eleje pedig csalókás. Hiszen sokkal rövidebbnek tűnik benn ülve, mint kívülről, így már majdnem húztam meg parkolás közben szűk helyen:D Amúgy fürge kis járgány, 1.4-es motorral, a falun megszokott állat-barom-vén-öreg-trotty-vakegér figyelmetlen és öngyilkosjelölten, az útközepén szédelgő bicikliseket nagyon dinamikusan lehet vele előzni… Nem tudom szebben mondani, főleg mikor van kerékpáros út is, mégsem tud senki azon menni. A lassan csődben lévő helyi rendőrséget azzal virágoztatnám fel, hogy minden az úton haladó kerékpárost fejenként minimum 30 ezerre büntetnék! Talán megtanulnák végre a leckét. Egyszerűen életveszélyes, amit csinálnak. Ráadás 80%-á ittas, s senki nem teszi őket helyre. Hátt igen, ilyen a falu, alias, parasztfalva. Józsibácsi már reggel 5kor a kocsmába kezd… Am a kocsira visszatérve a forma átlagos, kellemes, bár a műszerfalon szokatlan, hogy a sebességjelző és a fordulatszámmérő helye meg van cserélve más kocsikhoz képest. A váltó sem annyira a szerelmem, mármint a forma, s az hogy kis takaros, ezért van mikor egy este kerestem a sötétben:xD Volt egy pár esetem vele, mikor megállok, a lámpát rendszerint elfelejtem lekapcsolni, hála égnek sípol. Viszont először nem esett le miért teszi… Szal szőkén bambultam:D

Fiat Linea – Huhh, nagyon nehéz volt megszokni. Képen nem tűnik nagynak, de a valóságban az a 4.7 méteres hosszúság nagyon sokat jelent. Tetszik benne, hogy nagyon tágas és szép belülről is. Jó az ergonómia, tetszik az elektronika, pl. a féket csak nagyon kellemesen kell használni, mert rásegít a rendszer. A váltó is remek, nagyon kézre esik, viszont a tolatásnál fel kell húzni és hátrafelé van a pontja, nem pedig elöl, ami máshol a rükverc fokozat. Széles, ezért a Thaliánál megszokott „a végig az út közepén megyek szinte, mert mindkét oldalt biciklissor megy és öregtata imbolyog a 10 kilós kaskával és zsákkal” – nézet itt nem megvalósítható… A kuplung érdekes volt eleinte, hogy több gázt kell adni az elinduláshoz, de elnézi az ember, mivel a tömege is nagy a járműnek. Amúgy nagyon dinamikus, remek kezelhetőség autópályán is, szépen halad a Passatok, Volvo-k, stb. erősebb motorral szerelt, de szintén hasonló nagyságú kocsik mellett, közel azonos tempóban… A fogasztás nagyon jó, 7 litert evett csak benzines létére. Nem elhanyagolható szempont, hogy 8 hangszóró van benne, ezért a zene is nagyon szépen szól. Vettem hozzá egy távirányítóval is rendelkező, elég komoly kis CD-s/USB-s rádiómagnót is bele. Ami nálam sarkpont, a lámpa lekapcsolása, motor leállításakor és kulcskivételkor lekapcsolja a fényszórókat, így még ha fel is volt kapcsolva, akkor sem marad úgy. Legtöbbet a mindennapokba ezt a verdát használom.

Seat Ibiza – A legkisebb motorikusan. Nem éri el az ezer köbcentit, pont alatta van. Viszont kis termete miatt, nagyon könnyű és fürge. Remek a mindennapos szaladgálásokhoz. Olcsó fenntartás, nagyon kevés fogyasztást mértem, 5 liter körül mozgott. Külsőre sztem aranyos és mutatós. Nagyon jó vele parkolni, befér mindenhová. Simán lefőzi sztem az összes Suzukit. A csomagtér is rendben van, mielőtt elfelejteném, mint az előző két kocsi, ez is 5 ajtós. Tetszik ez a 3,5 colos monokróm kijelző benne középen. A motor hőtől kezdve mindent jelez, ezen jön be a rádió kezelése is. Sajnos két év elteltével, már meghibásodott a hőfokvisszajelző, -10-et ír, ha pl. 40 fok van kinn:) Egyszer defektet kapott, viszont élmény volt kereket cserélni, mivel nem nagy kocsi, és a kerekek is kisebbek, egyszerű a móka. Sajnos a pótkerék, eggyel kisebb változat, mint ami az eredeti, ezért rajta van h 60-nál többet nem szabad vele menni.

Volkswagen Transporter – Utoljára hagytam a nagy kedvencemet. Dízel, ráadás 1.9-es, tehát nem is nagy, de nem is kicsi az erőforrás. A fogyasztás 9-10 literre tehető még városban is. Eszméletlen kényelmes, nagyon kedvelem. Jó a kuplung, dinamikus a gyorsulás, főleg mert a TDI sokat ad a latba. Elég stabil, s bevallom tolatni és parkolni sokkal jobban tudok vele, mint bármelyik másikkal. Ahogy a mondás tartja, „Elsőbbséged akkor van, ha azt megadják” Nah ehhez a járgánnyal méretéből is adódva egy általános 9 személyes mini busz, szóval nem vágódnak be annyian elém váratlanul. Nagyon jó, hogy magas és a dugókon, kocsikon átlátni. Egész jól manőverezhető, s könnyen veszi a lejtős utakat is, a földúton pedig nem érezni a gödröket. Történt vele olyan esetem, hogy Szolnok főútján haladtam benn a gócban, s a belső sávban ment egy menetrendszerinti busz, szét se nézett a sofőr, biztos nem látott, és a külső sávba úgy jött ki, hogy majdnem rám húzta a kormányt – indexelés nélkül. Szóval elég rendesen fékezni kellett. Rendesen beanyáztam, s el lett intézve ezzel. Szerencsére személyautók nem csinálják ezt, a Transporterrel szemben… Nagyon jól pakolható, egyik oldalt nagy tolóajtóval is rendelkezik. A forma nagyon ott van nálam, amúgy is szeretem az ilyen kocsikat, ha egyszer majd kirepülök itthonról, s lesz pár éven belül esélyem második autóra, akkor biztos, hogy egy Transporter lesz az. – Utazni is remek lehet, bár még nem próbáltuk.:)

Több már nem is jut eszembe, röviden ennyi volt autós tesztem:) Úgy érzem sokat fejlődtem a vizsga óta, ez a nyár nagyon jó volt tapasztalatszerzésre. Remélem Pesten is ilyen gördülékenyen megy majd…:) Bár mégnagyobb városban, sztem mégnagyobb a káosz!:D

 


Share |

Címkék: kocsi sztori @ 2010.08.22. 10:53

A bejegyzés trackback címe:

https://anothergay.blog.hu/api/trackback/id/tr192238555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Van anyunak egy amivel jár, nekem is jut egy, ezenkívül egy másik gyakran van nálunk (Thalia) - egy ismerősünké, a VW Transporter pedig céges jármű - apa jár vele:) Persze én idővel mindet kipróbáltam amelyik éppen kézre esett...
süti beállítások módosítása