Magabiztosan a Facebook-on!

Sajnos a mai világban nem tudni mitől kell tartanunk. Egy példával élve, egyik ismim, aki Rion legjobb barátja, "D." készített egy újabb facebook fiókot, amivel azt várja, hogy majd a meleg és a heteró életét ketté tudja választani... Közben én is elkezdtem gondolkodni, hogy bár már nem töltöm hazugságokkal az életem, nekem is akadhat kis tartanivalóm olyanokkal szemben, akik nem ismernek. Pl.: Osztálytársakon és ismerősökön kívül (amin nem kell aggódnom), egy félnivaló lehet talán, az pedig az olyan ismerősök, akik közvetlenül érintkeznek velem.

Függőség

Célzok itt mondjuk a tanárokra, a főnökre, ügyfelekre stb…stb… Mi lesz velük? Vajon ha éppen homo tartalmú képeimet meglátják akkor majd rossz benyomást teszek? Pont ez a téma: Ezek ellen a Facebook már alapjáraton kínál tökéletes adatvédelmi lehetőségeket, amit érdemes mindenkinek átnézni. Itt többet tudhattok meg. De akiknek a cikk teljesen kínainak tűnik, azoknak segítséggel is szolgálok ezen írásommal.

Ha azt szeretnéd, hogy a meleg és heteró éned külön legyen a közösségi portálon, s ismerőseid külön szelektálásban részesüljenek, semmi értelme új profilt készítened. A megfelelő "tűzfalat" a rendszeren belül is megalkothatod. A legegyszerűbb tipp, hogy készíts meglévő ömlesztett partnerlistádból egy egyéni listákból álló tömböket. (Ismerősök kezelése/ismerősök/új lista létrehozása) A hagyományos ismerősök menüben található összes személyt válaszd szét ezzel. Én rögtön alap három nagy pontra osztottam el. (nemhiszem kell egyenlőre több, max később "munkatársak lista") 1. Meleg (csak melegek vannak rajta), 2. Ismerősök (csak átlagos mezei ismerősök, akiket néha látok egy évben, s nem tudnak rólam sokmindent), 3. Barátok (akikben abszolút megbízok, bármit láthatnak amit megosztok...)

Tehát ha ez az alapos lista elkészült, akkor ügyesen akár fényképenként beállíthatod, hogy pl. ezt a képet, csak a melegek lássák, vagy az adott album teljes egészét csak a barátaidnak, vagy mindhárom csoportnak szánod mikor a hozzáadásra/közzétételre kattintol. Mindössze pár másodperccel hosszabbítja meg a folyamatod. Ha két csoportot jelölsz ki akkor a harmadik csoport tagjai semmit sem vesznek észre majd.

Ha mindnekit jelölsz alapértelmezetten összes fog majd tájékozódni rólad. Ha nagyon pontos több tíz elemből álló bontást alkalmazod, akkor a kiválasztott személyekkel való megosztás (ez a lényege a rendszernek) akár pár hónapon belül kiválthatja majd a telefonálást és SMS-s küldést. Hiszen a Facebook professzionálisan extrém kapcsolattartásra is használható, nagyon pontosan tudsz üzenni pont annak, akinek szánni akarod, vagy találkozni, bulizni, vagy randizni. Így már e-mail-ek helyett egy nyombani megosztással gyorsíthatod az életed. (én már javában használom, és nagyon tetszik, havi kb. 2000-2400ft-ot spórolok a mobilszámlámon vele, mivel szinte már minndeki mobilon is FB-zik, s üziként látja is amit "küldök" a widgetein)

Így ha egy homoszexuális tartalmú állapotfrissítést teszel fel, akkor egy kattintással beállíthatod h „kik láthassák: csak ismerősök/barátok/meleg/stb…” kategóriáid (amiket megszerkesztettél), így a feltöltött anyagot csak a megadott személyek ismerhetik. Ha ügyesen beállítgatod a jövőben is minden személyre, akkor mondhatni bármit tölthetsz fel, mindig csak az látja, akinek kell, és akarod h lássa. Így megvédheted intim szférádat, elkerülheted a bunkó rasszista embereket, szabaddá teheted magad, s semmitől nem kell tartanod. Míg kifejezed annak akinek kell önmagad tabuk nélkül, egy másik elől elrejted. Másoknak szánt kiírásaid, nem lesznek pletyka tárgyai:D

Szóval remélem segíthettem, a bejegyzésem elején taglalt további tippeket tartalmazó cím alatt számtalan ilyen trükköt lelhetsz még meg, amivel, sokkal magabiztosabban lehetsz a világhálón. Akár abszolút meleg tartalmú képeket is tehetsz fel, senki olyan nem látja, akinek azt nem szántad:) A jogosultságom megfelelő megadásával, te lehetsz a magad ura:D

UPDATE: A bejegyzésem lényegében elfelejtettem kifejteni az álláspontomat. Amit Igu ügyesen lekommentelt, ezért tisztázom, nem a rejtőzködés, vagy titkolózás a célja a műveletnek. Az alábbi kommentben meg is fogalmaztam, amit lent is írtam:

"Bocsii!:) Kicsit félreérthető volt, az írás amire rátértem, nem említettem a fő okot, amiért jó ez. Igazából úgy vélem a szétválasztás azért jó, mert közel azonos számú heteró és meleg ismerősbázisból (nagyon erősen igyekszem h 1:1 arányban tartsam), amik eddig "össze voltak mosva" (C.o.-kkal), akik előtt persze nem élek titokban, azok közt a heterók úgy gondolom nem kíváncsiak a meleg énemre, s a meleg ismerőseim sem a heteróim énjeire. Tehát a heteró pasikat ne sokkolgassam smároló pasis képek tömegével, vagy melegbulis képpekkel, s ők se sokkoljanak engem heterós pasi-csaj enyelgéssel:xD Mindegyik szegmens pont arra kíváncsi velem kapcsolatban, amilyennek látni akar, pontosabban ami velem kapcsolatban őt érdekli. Megosztom továbbra is a magánéletemből a mindennapokat, de lesznek olyan dolgok amiket csak a meleg ismerőseimnek teszek közzé (mert csak őket érdekli), s lesznek olyan dolgok, amiket csak a heteróknak (ami az ő érdeklődési körük). Gondolom Igu téged sem érdekel egy tuningautó vezérműtengelye és műszaki paraméterei, úgy heterókat se annyira izgat egy szépségverseny, vagy egy világhírű divatkollekció/divatbemutató:) Végülis ennyi a lényeg:)"

Szóval bocs mindenkitől aki szintén félreértelmezhetőnek hitte, vagy esetleg kissebb kérdőjelek jelentek meg a feje fölött:D Sorry:) Természetesen mindenkinek azt javaslom, hogy véletlen se pont titkolózásra használja fel a leírtakat, mert annak semmi értelme. Nem a középkorban élünk, s mint tudjuk az igaz barátok csak a bajban derülnek ki, hogy azok-e. Szóval a C.O.-k elengedhetetlenül fontosak számunkra!


Share |

Címkék: sztori kockaságok @ 2010.05.21. 19:58

A bejegyzés trackback címe:

https://anothergay.blog.hu/api/trackback/id/tr222021487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a képekre már sikerült megoldanom ezt a módszert, de pl. az üzenőfal bejegyzésekkel kapcsolatban még nem tudom hogyan működik a rendszer.

továbbá nagy problémám, hogy ugye vannak meleg barátaim, mondjuk a párom :D az ő feltöltött képeinek a beállítása viszont úgy szól, hogy azt az ismerősök ismerősei láthatják. tehát az én munkatársam elméletileg ha rámegy az én párom képeire, azokat meg tudja nézni :S ha jól sejtem.
@Meztelencsiga: Képzeld én éjszaka ezt is kisilabizáltam h megy. Szóval fogod, az ismiket szétválasztod a fennt írtak szerint, aztán mikor írnál egy új "mit csinálsz éppen" hozzászólást akkor a kis lakat fülön a hozzáadás mellett van olyan h "megosztás csak: "kiválasztod kikkel pl.: ismerősök, melegek, barátok" aztán azok látják csak amit kiírtál. Sőt az alapértelmezett megosztási rátát a képek, vagy új hozzászólásokra is rászabhatod h automatikus legyen, és így ha hozzászólsz egy meleg tartalomhoz, csak a kiválasztott meleg ismerőseid látják majd, a heterók mintha nem is történt volna semmi a Facebook-on. Ha mobilról töltesz fel képeket útközben, annál is megszabhatod h kiknek szánod, elején nagyon kell figyelni, h ne ronts el semmit, de 1-2 nap és beletanulsz. A másik, hogy ha megvan osztva az FB pl. live rendszű profiloddal, akkor komplikáltabb, mert ott is meg kell szabni a jogosultságokat, hiszen pillanatok alatt oda kikerülhet mindnekinek, ha az FB-n éppen nincs semmi:D
Nah, én meg pont arra készülök, hogy szeptembertől végre összemosom a meleg és a heteró világomat. :D Már elkezdtem, by the way.

Ez az énelválasztás szerintem hülyeség, hisz ezzel megtagadod magad. Én is különválasztottam, hisz vidékiként nem találtam más megoldást, de már kezd megjönni az eszem és ha lassan is, de bontom a korlátokat. Tudtam én már régebben is, hogy csak így lehetek boldog. És kezdek felszabadultabb lenni.

Téged meg amúgy sem úgy ismertelek meg, mint aki fél megélni a meleg énjét, szóval nem értelek (már megint)...
@Igu: Bocsii!:) Kicsit félreérthető volt, az írás amire rátértem, nem említettem a fő okot, amiért jó ez. Igazából úgy vélem a szétválasztás azért jó, mert közel azonos számú heteró és meleg ismerősbázisból (nagyon erősen igyekszem h 1:1 arányban tartsam), amik eddig "össze voltak mosva" (C.o.-kkal), akik előtt persze nem élek titokban, azok közt a heterók úgy gondolom nem kíváncsiak a meleg énemre, s a meleg ismerőseim sem a heteróim énjeire. Tehát a heteró pasikat ne sokkolgassam smároló pasis képek tömegével, vagy melegbulis képpekkel, s ők se sokkoljanak engem heterós pasi-csaj enyelgéssel:xD Mindegyik szegmens pont arra kíváncsi velem kapcsolatban, amilyennek látni akar, pontosabban ami velem kapcsolatban őt érdekli. Megosztom továbbra is a magánéletemből a mindennapokat, de lesznek olyan dolgok amiket csak a meleg ismerőseimnek teszek közzé (mert csak őket érdekli), s lesznek olyan dolgok, amiket csak a heteróknak (ami az ő érdeklődési körük). Gondolom Igu téged sem érdekel egy tuningautó vezérműtengelye és műszaki paraméterei, úgy heterókat se annyira izgat egy szépségverseny, vagy egy világhírű divatkollekció/divatbemutató:) Végülis ennyi a lényeg:)
De te most pont a heteró társaidnak akarsz megfelelni.

Drága, az egy dolog, hogy engem nem érdekel. Mit gondolsz, a Big Brother az ismerőseim közül hány embert érdekel? :D De basszák meg! Az vagyok én. Ha közzé akarom tenni, akkor közzéteszem, aztán megnézi, aki megnézi. Igenis fogadjuk el más érdeklődési körét!

(tudod, hogy nem ellenségeskedésből írom, csak törődöm a problémával :) )
@Igu: Jajj:) De neked nincs annyi belőlük mint nállam:D Tudod én imádom a "hülyeheteróó" haverjaimat, s eszemben sincs csökkenteni a számukat, főleg mostanában mikor egyre gyakrabban válik egyértelművé... h a melegekben szinte csak csalódni lehet:( - Persze ezt abszolút nem a bloggertársadalom valamely tagjaira értettem, hanem a hétköznapok melegeire:D Am tom h nem ellenségeskedésből lökted a komit:P Én figyelemmel követem mindig mások véleményét, s úgy is alakítom önmagam, ezért vagyok központi és kommunikatívabb személy a társadalom legszélsőségesebb tagjaival is az átlaghoz képest:D
süti beállítások módosítása