Fűnyírójavítás után új hobbivágy

Rólam tudni, hogy az a fajta buzi vagyok, aki heteróságának megőrizte azon tulajdonságát, miszerint imád szerelni, javítani, s rajong mindenféle technikai szerkezetért. Persze ez alatt nem csak az informatikai kütyüket értem, belefoglalhatjuk a háztartás mind elektromos és hagyományos eszközeinek összességét.

Délután ebből kifolyólag volt egy hosszabb randevúm egy nappal ezelőtt az egyik benzinmotoros fűnyírónkkal. (Hasonló, mint ezen a videón) Tudni róla, hogy alig pár éves masina, szép nehéz, közepesen nagy és citromsárga.:D Körülbelül 5 literes a tankja, s egészen modern fűszortírozó/gyűjtő modul is van rajta, ami eltér a videón lévő gépétől jóval. Természetesen állítható magasságú kerekekkel, szegényvágó éllel, nagyon jó vágópengével, igazi német specialista:) A probléma általam való megoldására azért került sor, mert igényt tartottam a fűnyírásra, vagyis kedvem lett hozzá…:P - Igaz általában le szokták vágni az emberek a füvet, ha meg vannak kérve az alsó/felső portán is, de most nem voltam olyan lusta, hogy hagyjam más csinálja meg, és persze nem ingyen ám...

Viszont jobbnak találtam, ha a sok kinyílt virág, meg kert miatt a felső portát, inkább én magam nyílom le. Mert általában mások nem szoktak alaposak lenni ennyire… A dolog ott indul, hogy mivel a szintén benzinmotoros nyakba akasztható vágógépet nem tudom használni, mert macerás, ezért csak a hagyományos kerekes megoldás maradt. Ami minden évelején beteg, s nem tudom megfejteni mi a gyíkja, vagyis eddig nem tudtam eszközölni.

A helyzet ugyanis az, hogy nem indul be. Mikor a madzaggal rántottam jó párszor, elkezd már köhécselni, de nem fog életre kelni. Ezért a garázsban a satupadra ültettem fel, s elkezdtem vizslatni saját tudományom szerint. Egy kicsit merítettem a Google-ból, meg a Wiki-ből, aztán majd jutok valamire. Általában nem jövök zavarba, ha szerelni kell valami ilyet.

Arra tippeltem a hiba, hogy míg télen áll, s előző nyáron nem lett alaposan megtakarítva, valószínűleg ennyi az egész. Szépen lebontottam róla a motorrészt, alaposan szétszedtem. Gázolajban kimosogattam kisecsettel, ami kisebb-nagyobb mozgó alkatrész volt. Szerencsére itthon minden létező szerszám rendelkezésre áll, ha bármi munkát akar az ember csinálni. Alapjaiban ez jó is lett volna, megpróbáltam pár óra múlva összerakás végeztével indítani, de nem adott életjelet továbbra se.

Újra lebontottam róla a fedőelemeket, s elkezdtem kísérletezni, a kellő részeket jól megkentem zsírral, a vezérlő egységtől jövő gázkar és egyebek bovdenjeit is megolajoztam. Még a kipufogókat is kitisztítottam rajta, ennek ellenére sem indult. Addig kísérleteztem rajta nagy elszántsággal még megfejtettem a baját.

Rájöttem, hogy valószínűleg ilyen belső adagoló problémája van, mert a gyertyáknál nem keletkezik szikra, mivel nem jut oda gyúlékony folyadék, hogy berobbanjon a motor. Olyan technikát eszeltem ki, hogy csak, na. Először is újra kiszedtem a gyertyákat, s egy szemmértékre megfelelő adag tiszta benzint fecskendőztem a gyertya mögötte belső lukba, a gépet megdöntve. Eztán a gyertya végét is bemártottam, s sietősen becsavartam a T-kulccsal a helyére.

Elkezdtem berántani a gépet rögtön, s mit ad isten harmadik rántásra már be is indult. Csak úgy zakatolt, jó magasra vettem a gázt, s alaposan megjárattam egy tíz percre, végül még minimum négyszer megpróbáltam indítani, s akkor is ugyanezt a technikát kellett tennem. (végül ezt a videót még az utolsó témához teszem, csak ide fért be az első:)

Végül megpróbáltam semmihez sem hozzáérve bemenni a lakásba, hát gondolhatjátok milyen szexi lehettem. Agyonig tiszta olaj voltam, sőt ami még ráfröcskölődött sikeresen mikor berántottam a csodát a garázsba. Nem ismertem magamra, mert az orrom/arcom megvakarása is fekete olajfoltokkal jutalmazott:) Szóval szerintem egyes bloggertársaim az ilyen munkáktól alapjáraton sikítva menekülnének el. Eztán levágtam seftiben a füvet, s elpakoltam magam után. Tökre meg voltam elégedve, még szerencse, hogy nem jövök zavarba, ha valami elromlik otthon.

Közben eldöntöttem egy új projektet is. Mindig is irigyeltem a SteamPunk-rajongók kis mini alkotásait. Ezért szétnézve a garázsban láttam, hogy szinte minden felszerelés meglenne hozzá: Én is akarok házilag kis mini működő gőzgépet építeni, amivel különböző más házilag épített távirányítós gépeket hajthatok meg:) Majd meglátjuk a nyáron lesz-e rá időm elég… A korábbi RC távirányítós modellezéseim és az elmúlt nap nehezebb súlyú szerelgetései önbizalmat adtak, hogy simán megbirkóznék egy ilyen feladattal…

Szóval aki érez kihívást, vagy szintén ilyen hobbiban otthon van, annak szívesen várom a jelentkezését!:) Elektromos és robbanómotoros gépkészítésben már otthon vagyok, ezért a gőzgépek ismerete sokat dobna az önbizalmamon, főleg ha én is tudnék pár hónap alatt ilyeneket barkácsolni:) Szóval jó lenne egy olyan buzi, aki segítségemre lehet, akár interneten keresztül is:D


Share |

Címkék: sztori kockaságok @ 2010.05.05. 20:01

A bejegyzés trackback címe:

https://anothergay.blog.hu/api/trackback/id/tr611977292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása