A nagy költözés!

Persze nem a szó szoros értelmében értem. Ismét egy pici kockulással fogok indítani. De ez csak hasznotokra fog válni, egy nagyon érdekes dolgot fogok leírni. Hiszen saját új tapasztalattal bővültem, véghezvittem egy teljes e-mail cím váltást, szinte két órahossza alatt, mintha csak kicseréltem volna az azonosítómat, amire korábban kaptam a leveleket…

Mindezért a pár órás tevékenységért, több mint két egész hónap fáradtságos elméleti munkája állt mögöttem. Körülbelül még nyár végén fogalmazódott meg, hogy mind a szoftvereimnek, mind alkalmazásaimnak, s minden webes dolgomnak közös azonosítót kéne legyártanom, közös e-mail címeket, s ugyanazon a néven futva bár, csak a szolgáltatásokat jelölő rövid tagok segítségével legyen elkülönítve minden, s váljon megkülönböztetővé. Így akik egy-egy részszolgáltatásban felvesznek, azok tudják, melyikkel hol tartózkodom.

Ehhez egy orbitális méretű csalást alkalmaztam. Persze gyakorlatias, s informatikailag megfontolt műveletet. Minden rendben volt lassan a 2006 óta működő Hotmail-os fiókommal, egyedül az nem, hogy az e-mail címemben egy alsó kötőjel tag volt:( Ez mostanában nagyon zavart, hiszen nehezebb a bevitele, főleg érintőképernyőn is, vagy idegen billentyűzeten. Mivel speciális karakter szerepel. Zaklatott még az is, hogy sokan nem jól vettek fel, rendszeresen kifelejtették azt a tagot, s szidtak miért nem fogadom el az MSN felkérést?

Tehát elkerülhetetlenné vált a címváltás ezen része, de mégis hogyan? Mint ismerjük, ha címet váltunk minden régi levelünk, s adatunk kimentése nagyon manuális a volt fiókból. Ezt így érezzük, s sejtjük. De van más lehetőség!  Számoljunk le ezzel a félelemmel mindörökké! Először is a több mint 200 névjegyem a Windows Live névjegytárból egy sima CSV archívumba exportáltam ki csak… Ha ez megvolt, létrehoztam az új címem, amiből már hiányzik az adott karakter, s tökéletes nicknek tartottak.

Bejelentkezve abba, rögtön névjegytárba fáradtam, s ezeket az adatokat importáltam az új fiókba. (Előtte egy rövid konvertálást végeztem csak) S láss csodát, pár másodperc alatt minden névjegyem a helyén volt feltöltés után, s működött is. Még a fényképek is megjelentek. Egészen megkönnyebbültem, hiszen tudtam, minden biztonságban maradhatott.

Ezen után, az jelentett gondot, hogy a régi fiókban 2500 e-mailem volt körülbelül. Ez egy hatalmas szám, semmi értelme nincs átküldeni és hasonló műveleteket végrehajtani az újba. Hiszen akkor elvesznek az időbélyegzői, s megszűnnek a címkéi, ami az évek alatt felépült. Így a keresőmotor sem indexeli megfelelően, s a karakterek felépítése is sérülhet. Itt alkalmaztam a csalást. A Google nélkül biztosan nem ment volna a mentés, s minden levelem kárba veszett volna.

Befáradtam ekkor a Wave számára létrehozott Gmail fiókomba, s beállítottam az új „windowslive” címet, mint átirányítási protokollt, tehát ha Gmail-be jön valami, akkor tegye át a másolatát a másikba is. Sima átirányítás, mintha nyaralnék, s áthelyezném az üziket az úton használt fiókomba.

 Aztán a Gmail levelek/névjegyek/adatok importálása közös fülén beállítottam a régi „hotmail” fiók teljes adattárának az importálását a Google fiókba. A csalás itt az, hogy ami a Google-be érkezik, arról átirányítódik a Windowslive-ra is, mivel előzőleg azt is aktiváltam. Több mint két egész órán át tartott, mígnem a Gmail-be mappástól, mindenestül bekerült a teljes Hotmail levéladatbázisom sértetlenül. Levelek hibátlanul, szépen tördelve, címkékkel, mappákkal, adatokkal, névjegyekkel. Eddig az elgondolásom tökéletesen működött. Minden adatom egy helyre biztosan bekerült.

Közben bejelentkeztem az új „windowslive” azonosítóval bélelt fiókomba, s a levelek átirányítás okán ott is tökéletesen sértetlenül megvoltak. Folyamatosan növekedő mappaszám/levélszám mozgott. Végül 10-15 perc múlva az extrém levélforgalom elérte a 2700 feletti számot, s stagnált. Ebből tudtam minden átért.  Mintha a régi e-mail címemmel léptem volna be, amit már megszűntettem. Már csak a mappáim neveit/színeit kellett testre szabni, a régi kedvenc témám kiválasztani. Importálni a Messenger adatokat/partnereket az asztali kliensbe. Tökéletes szinkronizáció, gyorsan, s célratörően. Az új fiók olyanná vált mint a jól belakott régi. Azonnal otthon éreztem magam. Már észre sem veszem, hogy más az e-mail címem, hiszen csak az változott.

Ha ezt vajon tudná a Microsoft és a Google, hogy erre is lehet használni azokat a szolgáltatásokat, amivel éppen az ilyet akarják elkerülni? - Csak a költözést akarják könnyíteni, de nem arra tervezték, hogy ugyanúgy maradjunk csak megváltozott e-mail-el!:D Aki feltalálta, az a rivális levelező átcsalogatására akart ösztönözni csak.  Szóval, aki eddig azt mondta, hogy utólag egy MSN címet nem lehet megváltoztatni, úgy, hogy minden ugyanaz maradjon, mintha csak átírtuk volna, akkor az tévedett. Mindössze két hónap alapos gondolkodás, s trükkök nyitott szemmel való keresése után leesett a módszer!

Rajtam nem fog ki a technika semmilyen mai formája:) Aki tehát ugyanilyen gonddal küzd, s szeretne segítséget kérni, én szívesen nyújtok. S megcsinálom neki akár mindezt, ha szépen kéri. Higgyétek el az „informatikai-kockamániás--nyunyó- s még ráadás - buzi” karakternél nincs jobb. Vajon hogy a fenébe vagyok ennyire reálos? Nekem is rejtély…:D

Az új MSN cím, ha teljesen minden fronton be lesz állítva, s teljesen gördülékeny lesz, azonnal felveszek minden fontos emnbert. Azonnal meg fogtok ismerni, nem nagyot változott az egész!:)


Share |

Címkék: siker kockaságok @ 2010.02.19. 22:38

A bejegyzés trackback címe:

https://anothergay.blog.hu/api/trackback/id/tr521774816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása