Gazdasági válságom sikeres elhárítása...

Igazából kis költségvetési adatközlést terveztem mára. Az egész történet megérdemel egy blogbejegyzést. A mai nap elmertem gondolkodni azon, hogy vajon mire mennyit költöttem az előző hónapban? Eddig azért nem tettem ezt, mert igazából nagyon nehéz időkön mentem át. December, s a karácsony környéke igazi „harácsony” hangulatot teremtett. Olyan mélyen kialjaztam magam alól, mint még életemben soha.

Át sem mertem mindeddig gondolni az egészet, de most, hogy már nem süllyed a hajó, mégis megtettem. Összegyűjtöttem az összes számlát/papírt (mivel mindent megőrzök), s összeszámoltam ezen a szép vasárnapi napon a megmaradt tartalékaimat is. Szépen Excelbe rendeztem. S fontosabb kategóriákat különítettem el. Meglepő fordulatok következnek.

A diagram nagyon eltér a szokásostól. Általában minden hónapban készítek egyet, de ez a december, hát hogy is mondjam, ilyen még sosem volt. Az összes tartalékom elfolyt, mintha a tenyeremben vizet próbáltam volna vinni, úgy fogyott a pénz.

1.       Jogsi - Magától a szótól is ki vagyok. Még mindig nem vagyok túl rajta. Nem azért, mert hülye vagyok hozzá, csak mert még mindig tart. Az alap sztori úgy szólt volna, hogy anya kifizeti nekem, eddig így is tette. S mamám közölte velem, hogy majd fog pénzt küldeni nekem külföldről, s igazából ő tőle kapom majd meg a jogsit, de addig anya legyen az alaptőke, ne kelljen a pénzemhez nyúlni... Közben anyának váratlan egészségügyi kiadásai, meg még sok minden, plusz shopping-vágya is kerekedett ezek mellett, ezért kellett neki pénz. Úgy döntöttem, így én odaadom neki egy összegben így december kezdetén az egész jogosítvány árát, amit eddig ő perkált. Mindezt az egy éve meglévő vésztartalékomból, pontosabban még anno a 8.-os ballagás óta van meg, de azóta jócskán megforgattam ésszel és okosan, szóval szépen megnőtt. Kicsengettem ezt a hatalmas összeget mindazért, hogy könnyítsek magamon, mert majd mamától április-környékén majd úgyis visszakapom, s milyen jó lesz, se anyának se senkinek nem kell belőle tartoznom. Megkapom, s visszajön az egyensúly az életemben.


2.       Öltözködés - Aki ismer, az tudja, magamtól nem vetek meg semmit, s ha ételre nincs pénzem, még ami van, azon is ruhákat veszek inkább. Ez történt ekörül is. Negatív rosszkedvem, extrém vásárlásokkal próbáltam ellensúlyozni. Az előző Jogsis pénzveszteség ellenére egyáltalán nem bírtam magam visszafogni, sőt még jobban eluralkodott rajtam a függőség. Egyszer élek alapon körülbelül két egész hónapra való cuccot betáraztam magamnak. S minden nap másik, új ruhában mentem suliba egész december alatt szinte… Nem kellett félteni. Ráálltam egy számomra új „Diesel” nevű márkára is, jó tapasztalataim lettek felőle. Főleg pólókat, de farmerokat is vettem. Megérte:)


3.       Kocsi - Arra számítván, hogy lesz már jogosítványom januárra (végül nem lett), bejött a képbe, hogy miért ne lehetne egy kocsim, főleg az én használatomra? Így jött a képbe a „kis” Sedanom (márkát nem mondok, még ráismer valaki, aki mindennapokban nem tudja, h enyém a blog). A bökkenő ott volt, hogy a Szalonban az új kocsik nagy részéhez nem adnak pl. autómagnót. Milyen rohadékság már, nem szériatartozék, bezzeg a ködlámpa az miért az? Szóval MediaMarkt-ba be kellett vásárolni, egy 7.1-es LG autó hifi szettet. (Ha lúd, akkor legyen kövér) Persze itt sem fogtam le magam, természetesen USB/CD/Bluetooth s minden nyalánkság, alapnak számít, kell benne lennie. Ez egy számomra kiállított utalványból majdnem kijött (Iskolatámogatási cucc). Amit csak elektronikai eszközökre/tanszerekre vásárolhattam le. Így hasznos dologra sikerült azonnal elvernem. De tény, hogy bármilyen kütyüvel is csücsülünk be a járműbe, mindent fog kezelni, még Ipod csatoló is van:D


4.       Számítógép – Egyetlen szerelmem mostohán maradt. Megélhetésem múzsáját, most nem jutalmaztam ajándékokkal. Egy 500GB-s merevlemez, s pár vezeték/elosztó, egy beépített Bluetooth vevő, s nyomtatóhoz való tintapatron fért csak bele. Nem baj, majd megpróbálom összekaparni magam, s legközelebb ő sem marad ki a szórásból. Tavaly előtt ilyenkor ő okozott hatalmas gazdasági válságot. Majdnem negyedmilióba került a teljes konfiguráció, mikor vadiúj teljesítményre hangolt High-End szalongépként vettem, az azóta még jócskán megtuningolt alapszerkezetet. Bár egy szava sem lehet a vasnak, minden hónapban kap valamit, most ősz kezdetén eredeti Windows 7-tel leptem meg, mivel az eredeti Vistáról való áttérés olyan kedvezményes volt, hogy nem hagyhattam ki…


5.       Aukciók – Ők hozták a legjobb bevételeket. Végre egy gyümölcsöző kiadás:) Sok felesleges dolgom adtam el, s sok dolgot vettem meg olcsón, s adtam el drágábban. Itt nem a tárgyakért kiadott összeg a fontos, hanem az azok után fizetendő díjak/postaköltségek. Ezeket vettem csak fel ide. Hiszen ez az, ami veszteségnek számít. Bár mai napig azt mondom, a Vatera Online aukcióinak használata, egy kész kincsesbánya. Persze szerencse is kell hozzá, meg több éves tapasztalat…


6.       Macska – A dögöm most is kitett magáért, bár volt már drágább hónapja is. December körül persze gyapjasodik, s a minőségi cickonzerv, kaja, meg miegymás halmozottan nagyobb szükséget élvez. Főleg az élvezeti cikkei, mint jutalomfalatok, cicaszalámik, meg mártások. Kiemelkedően sok tejet fogyasztott. Így egy héten meg kellett kérnem a tejeseket, hogy ne csak egy, hanem 2 üveggel tegyenek ki a ház előtt délután. Másra nem tudom fogni ki itta meg, hiszen egyedül csak ő fogyasztja:D


7.       Utazások – Ezek fedik a buszozásokat, vonatozásokat, autózásokat, vezetés-órákra való eljutásom, suliba való/vagy városban igénybe vett helyi-járat költségeket. Máskor, szinte igénybe se veszem, de decemberben muszáj volt sokat tömegközlekednem.


8.       Ajándékok – Sikerült nagyon minimálisra csökkentenem. Igazából csak önmagamnak vettem 1-2 dolgot. Anyunak és Apának ajándékot, másoknak nem okoztam karácsonyra meglepetést. Kettejüknek így cirka kb. 8 ezer Ft körül kijöttek az ünnepi alapdolgok. „Ajándék lónak, ne nézzék a fogát!”:D


9.       Külsőm – Fodrásznál voltam, új stílusú hajam lett, változtattam a képemen. Szeretnék egy jó kis körszakállat majd, ennyi még a vágyam. Ezen kívül alap testápolók, krémek, arctonizálók, regenerálók, hidratálók elenyésző összegbe kerültek. Nem sokat költöttem most szépségcikkekre. Egyedül egy hajvasalót kell még vennem, mert jelenleg egyik barátnőmét használom. örökké nem lehet nálam, egyszer vissza kell adni.


10.   Teló – A szilveszterre való készülődés előtt, egyetlen egy teljes Dominó feltöltést muszáj volt mindenáron kisajtolnom magamból. Szerencsére, nem írt senki sms-t, s nem küldött semmit. Az egész összeg megmaradt, mivel most nem telefonáltam idő híján.


11.   Vegyes – Gyorséttermi kajálások, esetleg hamburger, hotdog, péksütemény, élelmiszer, Orbit rágó, s mindenféle mindennapos kellék. Nagyon leminimalizáltam, szinte elenyésző összegbe fájt nekem. Akarom mondani, még egy egyszeri piálásos-bulizás is ebben volt benne. Közösen összedobtunk pénzt, az italok közül, Hubertust ittam csak, amitől sajnos rögtön életemben először berúgtam:xD


12.   Pasik – Kategóriáim utolsó része, láthatóan egyszerűen semmit sem költöttem fiúkra December alatt. Egyetlen egy randim volt, cirka 1500 Ft körüli gyorköltségből kijött. Igazából nagy benyomást nem tett rám a srác, sőt én se rá. Egy beszélgetős találkozó belefért, jól éreztem magam, ennyi. Igazából nem is mondtam senkinek, hogy pasizni voltam, mert nem is tartottam fontosnak. Sőt másnap, már el is felejtettem a dolgot.


Szóval ezekből épült fel a December. A harácsonyt rezgő léccel, de túléltem. Már nem vagyok anyagi mélyponton. Egyéb bevételeim, meg egy kis fejlesztős meló sikeresen visszabillentgette a mérleget elfogadhatóra. Emiatt nem vettem új Windows Mobile-t se. Valószínűleg várok még a pénzre, amit majd mamától kapok, ha végre személyesen is elutazok hozzájuk. El sem hiszem, hogy így helyrejöttem, vért izzadtam, de sikerült:D


Share |

Címkék: válogatás siker pénzügyek @ 2010.01.24. 19:09

A bejegyzés trackback címe:

https://anothergay.blog.hu/api/trackback/id/tr291698733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása