Kezdődik!

"Apa - kezdődik!" - kezdhetném a híres felkiáltással ha ironizálni akarnék, de inkább nem teszem. Nemrég rájöttem lehet nem is szoftveres, hanem hardveres hibával küzd a gép. Szóval napok kérdése, mire tönkremegy, ezért már előre várom a mozzanatokat. Több bejegyzést előre is írtam gyorsan ebből a célból, ha hirtelen vége szakad a mókának. Így a blogban sem lesz kimaradás. Természetesen van rajta garancia, szóval nopara.

Történt tegnap ugyanis, hogy simán netezés közben hirtelen sokkal halkabb lett a gép, hát mit ad isten simán leállt benne a vinyó egy halk szisszenéssel, s onnantól befagyott minden, az ablakok nyitva maradtak, totál süket lett…

Szépen restartoltam, aztán jó volt minden, mondom, egyedi hiba lehet, erre ma megint előfordult. Szóval elég vérlázító, közben az alaplapon két USB helyem is felismerhetetlen az óta. Valószínűleg szokásosan az alaplapot kell cserélni. Végül is két napot ment egyfolytában az előző hiba után, szal kezd előjönni a valós ok már.

Am menet közben leszereltem az oldalát, és próbáltam megcserélni a csatlakozókábelekből kettőt, de úgysem reagált. Pedig ez a trükk be szokot jönni, hogy új helyre kötöm be a vinyókat. Szóval egyelőre a vinyót levettem a SATA kábelről és sima hagyományos átalakítóval helyeztem üzembe, de nyilvánvaló, hogy nincs baja, hanem az alaplap a ludas (megint).

Első elképzelésem arra gyanakodott, hogy vírusom van, viszont áttettem egy másik gépbe a meghajtókat, alaposan lefutatva semmi jelet nem adott. Gyorsan készítettem mindenről biztonsági és rendszermásolatot. Újonnan már van olyan felszerelésem, mellyel nagymennyiségű adatot tudok egy adapterrel és rendes hálózati útválasztóval lemásolni. Mintha szervizben lennék. Tehát perfekt, még jó hogy a melók miatt ilyet is beszereztem:xD

Tehát a Windows az jó, és remek állapotban van. Igazából csak túlságosan sokat használom a gépet, amit nem nagyon bírnak az alkatrészek. Már 4 éve játszok az alaplapokkal, mindig garancia előtt totál tönkremennek, így mindig cserélik, mert megállapítják nem az én hibám. (bár utólag nagyon nem akarták már) Ráadás egy picivel jobb típust is kaptam, mint az ami benne volt, nem volt raktáron se az előző.

Áhh... egy teljes agyrém az egész, még jó hogy van türelmem hozzá. S nem esek teljes pánikrohamba, ha megint gond van, mert edzett vagyok és megszoktam. Szóval, ha hírtelen minden kommunikációs csatornáról eltűnnék, akkor én jeleztem nektek előre. Apropó egy kérdés? Ki használ „FeedDemon-RSS” olvasót?! Lécci valaki megmondhatná, hogyan kell jelszót beállítani a Feed-ekhez, hogy megnyitáskor kérje. van ilyen menü benne, de nem értek angolul. Szóval az arra való? (Password-Protected néven fut!)


Share |

Címkék: kockaságok @ 2010.07.30. 12:33

A bejegyzés trackback címe:

https://anothergay.blog.hu/api/trackback/id/tr62186938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aha, ja értem, hogy miket írsz, ezért kérdezek:
azt szeretném kérdezni, hogy ha az eset kb öt percenként feldob egy ablakot, piros színben, hogy blokkolt egy bizonyos url-t, teszi ezt akkor is, amikor nem van nyitva egyetlenegy böngésző, szóval direkt nem vagyok rácsatlakozva a világhálóra, na szóval az akkor gáz? lefuttattam egy vírus, baktérium és gomba keresőt és nem talált semmit, elvileg.
Ha a net aktív de nem vagy böngészőben, akkor még mindig kapcsolatban vagy a nettel. A hetekben egy név és helyváltoztató cisztával futottam össze (mire meglelte a vírusírtó áthelyezte önmagát más könyvtárba), beette magát a Windows intéző számos helyére is, nem volt vírus, csak egy adathalász, bankkártyainfókat meg személyes cuccokat gyűjt, aztán letölt egy állományt mely a rendszer akarja megfertőzni. Mivel fut törölni nem lehet, rejtve nyitvatartott egy URL címet, holott nem is ment a böngésző. A vírusírtót átbaszta, a tűzfal, meg én általam engedélyezettnek tituálta... Csökkentett módban érdemes elindítani mondjuk 2-3 havonta a rendszert egyszer, és használni egy akár BIOS-ból bootolható, vagy CD/Pendrive-ról futtatható eltávolítót, ami nem maga a gép része... Mondjuk a VIPRE-Rescue nekem bevállt. Itt: sunbelt.hu/Ingyenes-Vipre-Rescue Felmásolod a pendire és aztán parancssorban kiadod az utasítást neki. S mindent eltávolít, még az írásvédett, vagy rejtett vírusokat is... Nem kell rendszer újratelepítés se, még ha nagyon nagy a baj is.
süti beállítások módosítása